Het gaat beginnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu Het gaat beginnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu

Het gaat beginnen

Door: Melissa Sijm

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2017 | Australië, Sydney

G'day mates!

De eerste weken zit erop! En ik ben al aardig gewend hier. Van tevoren was ik niet echt zenuwachtig; Ik had gewoon géén idee wat ik moest verwachten. Dat maakte het natuurlijk spannend, maar verder voelde mijn reis daardoor vooral, letterlijk en figuurlijk, nog héél ver weg.

Helemaal toen ik s ochtends op de radio hoorde dat er enorme file vanaf hoorn stond. Gingen we dan met de trein. Uiteindelijk gelukkig op tijd kwam ik bepakt en bezakt, zo'n 12,5 kilo op mijn rug, aan op Schiphol. Daar ontmoette ik alle mensen met wie ik de eerste week in Sydney zou gaan doorbrengen. Het was een groep van zo n 20 jongeren. Samen ingecheckt, nog even het lastige moment van paps en mams gedag zeggen en hop, het vliegtuig in.

Van de twintig mensen heeft vrijwel iedereen een workingholiday visum en gaan een half jaar tot een jaar. Wow lang! Ik heb nu een toeristenvisum om zo n drie maanden weg te blijven. Dat vond ik zelf al erg heftig! Haha

We hadden een tussenstop op Hongkong, waar we een dagkamer hadden. Nadat we even wat bijgeslapen hadden na een lange vlucht, gingen we met zijn allen de stad in. Hongkong is naar mijn mening niet echt een mooie stad te noemen. Het is vooral s nachts erg indrukwekkend als alle wolkenkrabbers verlicht zijn. Overdag is het er vooral heel erg benauwd. Rondje door de stad gelopen om vervolgens verder te vliegen naar onze eindbestemming: sydney!!

Aangekomen in sydney werden we opgewacht door de Australian backpackerscrew, waarna we met zijn allen -met uitzicht op het beroemde opera gebouw- op de foto gingen. In het hostel kregen we een welkomspresentatie en eindigden we met een bbq op het dak. Daar at ik voor het eerst kangaroovlees. Niet veel anders van smaak dan rundvlees!

De eerste dagen in sydney bestonden vooral uit het regelen van ons verblijf in Australië, zoals het aanvragen van een bankpas. Verder hebben we een bustour rond sydney gedaan, gezwommen en uitgeweest. Op zaterdag hebben we een tour door the blue mountains gedaan. Wat was dat mooi!! (En bovendien warm en zwaar) Op onze laatste dag samen in Sydney hebben we gesurft. Heel vet om te doen! Ik heb alleen nog heeeeel wat meer oefening nodig. (Ik heb een blauwe plek op mijn voorhoofd, omdat ik mijn surfbord er tegenaan kreeg)

De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen van de groep. Ik heb deze week veel leuke mensen leren kennen. Wel zou ik veel van deze mensen weer terug gaan zien in cairns, wat mijn volgende bestemming zou zijn. Na twee extra relax dagen te hebben gehad in sydney, was het tijd om naar cairns te vliegen. Hier hadden zich al een aantal van onze groep gesettled. Uiteindelijk zouden we daar met 11 overgeblevenen verblijven.

Ons hostel was erg fijn!! Het lag redelijk centraal in cairns en was erg schoon. Ook hadden we elke dag gratis ontbijt, 2x gratis bbq en pizzaavond.

Veel van onze dagen in cairns hebben we doorgebracht bij the lagoon: een groot zwembad aan het strand van het cairns. Verder zijn we een aantal avondjes uitgeweest. Helaas zijn de drankjes in Australië niet goedkoop, dus je drinkt met zijn allen uit een groot pak wijn of het goedkoopste bier.

Op maandag vertrokken we s ochtends vroeg met een catamaran naar het great barrier reef om te gaan duiken. Supervet!!! Het was een introductieduik, om kennis te maken met het duiken. We kregen die dag eerst kort uitleg over wat je vooral wel en vooral niet moest doen onder water. Zo moet je natuurlijk altijd blijven ademen. Heel belangrijk!! Op het moment suprême gingen drie andere meiden en met één instructeur de zee in. Daar gingen we een aantal dingen oefenen zoals: wat als je je ademstuk verliest onder water. Ik vond het best wel spannend op het begin, maar op een gegeven moment went het en zit je vooral naar mooie vissen te zoeken. Uiteindelijk duurde de duik een half uurtje, maar mochten we daarnaast nog twee keer snorkelen. Helaas hebben we geen schildpadden of (plantetende) haaien gezien, maar het was wel een supervette ervaring!

Op dinsdag hebben we een bezoek gebracht aan the daintree forest en cape tribulation. Erbij inbegrepen zat toegang tot the wildlife habitat waar we tussen de wallabys, pelikanen en kangoeroes mochten lopen en deze konden aaien. Ook hebben we een daintree river cruise gedaan waar we twee krokodillen en twee slangen in het wild hebben gespot. Wat een mazzel!

De eerste twee weken zitten er nu op en zijn écht omgevlogen. Ik merkte na ongeveer drie dagen dat ik zin had gekregen in de reis en de zenuwen voorbij waren. Australië is supermooi en ik kan niet wachten om nog veel meer van het land te zien. Ik vind het fijn om zo nu en dan naar huis te bellen, maar ik heb gelukkig tot nu toe nog geen heimwee naar huis gehad.

Op donderdag is het tijd om de reis te vervolgen. Ik heb besloten om met de bus langs te oostkust te gaan trekken. Samen met één ander meisje ben ik op dit moment onderweg naar magnetic island, waar ik twee dagen zal verblijven

Wordt vervolgd!

  • 09 Oktober 2017 - 18:41

    Adrie Sijm:

    Leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Sept. 2017
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4217

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

19 September 2017 - 19 December 2017

Australië

Landen bezocht: