Melbourne, love it! - Reisverslag uit Mozart, Verenigde Staten van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu Melbourne, love it! - Reisverslag uit Mozart, Verenigde Staten van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu

Melbourne, love it!

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2017 | Verenigde Staten, Mozart

S avonds was het dan eindelijk tijd om naar melbourne te vliegen. Voor de eerste keer in mijn leven alleen vliegen. Gelukkig kwam ik uiteindelijk veilig aan, midden in de nacht. Het tramsysteem in melbourne was mij voor mij abracadabra, dus ik had besloten s'nachts 20 min naar het hostel te gaan lopen. Nou dat doe ik ook niet meer.. wat een creeps daar. Om 2 uur kwam ik uiteindelijk bij mijn hostel aan.

Ik sliep twee nachten in united backpackers, zag er allemaal prima uit! Ik had die nacht bedacht om de dag erna mee te gaan met een gratis city tour. Stond ik de volgende dag om half 11 klaar met mijn goede gedrag. We waren maar met een klein groepje, maar gingen nog wat mensen ophalen bij een ander hostel. Daar stond opeens Hanna, die ook mee was met de free walking tour. Ik wist dat ze ook in melbourne was, maar dit hadden we niet afgesproken!

De rondleiding was best wel leuk! Onze gids bracht ons naar leuke barretjes, bijzondere winkeltjes, mooie kunstwerken en vertelde over de architectuur van de stad. We hadden wat dingen opgeschreven die we dan later nog wilden gaan bezoeken.

Na nog een beetje rondgelopen te hebben, gingen we dumplings eten. Dat had onze gids ons namelijk aangeraden. Ook had hij een goede tent genoemd, waar we deze het beste zouden kunnen gaan eten.

We kwamen die zaak binnen en écht overal zaten mensen, verdeeld over meerdere verdiepingen. Uiteindelijk werden we in het midden aan tafel bij twee andere groepjes gezet.

Daarna moesten we gaan bedenken wat we zouden gaan eten. Uiteindelijk gingen we voor noedels en gefrituurde varkensdumpling, eigenlijk gevulde deegballen. Het eten vonden we zelf allebei niet heel bijzonder, maar de manier waarop was voor ons hilarisch. We moesten het namelijk met stokjes eten, maar dat konden we allebei voor geen ene meter. Ik had één of andere soja saus, erg lekker, maar daar had ik mijn dumplings in laten vallen. Overal lag sojasaus. En noodles eten met stokjes.. De mensen naast ons vroegen dan ook of we een vork nodig hadden.

Na het eten gingen we naar een bar die de gids ons had aangeraden. Het was een berlijnse bar die teruggaat naar de tijd van oost en west-berlijn. Je kon kiezen aan welke kant van de muur je ging zitten. Wij zaten in west-berlijn en hadden een angela merkel cocktail besteld.

'S ochtends ben ik eerst naar de bank gegaan, omdat er mijn commonwealth bank liet zien dat er twee keer geld van mijn rekening was afgeschreven bij de outlet winkel. Ze konden helaas nog niks voor me doen. Ik moest eerst terug naar de winkel in fitzroy.

Eerst maar naar het volgende hostel gegaan. Hanna en ik wilden vandaag naar the victoria market, die naast mijn hostel zat. Dit kwam dus wel mooi uit. Nomads, waar ik verbleef, was niet heel bijzonder maar wel lekker goedkoop.

We liepen vervolgens dus door naar the victoria market om daar een beetje rond te struinen. Het was er echt super groot, met kleding, voedsel en frutseltjes. Behalve een smoothie en een hotdog, hadden we niks gekocht.

Daarna zijn we nog doorgegaan naar het winkelcentrum om beiden een nieuwe zonnebril te kopen.

Ook zijn we die dag naar de bibliotheek geweest die prachtig is van binnen en hebben we nog rondgestruind onder andere voor een "fotoshoot" bij graffiti muren die hier in melbourne best wel aanwezig zijn.

Daarna was het tijd om naar fitzroy te gaan, kijken wat de outletstore voor mij kon doen. Niet veel: ze stuurden mij terug naar de bank. Het was ondertussen al een uur of 3 en we wilden om half 5 de free walking tour door st kilda doen, maar niet voordat we eerst nog terug waren gegaan naar het hostel. Daar aangekomen bedachten we dat het toch wel een beetje haasten zou zijn, dus we zouden onze eigen walking tour organiseren. Wel moesten we om 7 uur in base in st. Kilda zijn, waar we mee zouden gaan doen aan een pubcrawl.

Uiteindelijk rond half 7 in st kilda dus onze eigen free walking tour viel een beetje in het water. Wel wilden we nog even snel de pinguins op het strand bekijken. Helaas hoorden we dat de pinguins pas bij zonsondergang tevoorschijn kwamen: daar hadden we dus geen tijd voor. Toch zagen we nog wel enkele pinguïns tussen de rotsen gezien. Pinguins in Australië: check!

Nog even snel naar de macdonalds voor een burger én door naar de pubcrawl. Helaas waren ze daar niet net zo stipt als wij. We zouden nog even een uur wachten, totdat iedereen dan wel een beetje binnen was. We besloten toch nog maar wat eten te bestellen dan.

Eindelijk ging de pubcrawl dan van start. We gingen naar 5 bars waarmee we eindigden in de bar waar we begonnen waren. Het was erg leuk! We hadden wat vriendelijke mensen ontmoet en Ze organiseerden ook nog wat spellen tussendoor. Zo gingen we in één bar karaoken. In elke bar kregen we een shotje, die nog best wel van kwaliteit waren. Helaas was het niet echt druk in de meeste bars, dus je was vooral met de mensen van je pubcrawl.

Nadat de pubcrawl tot zijn end kwam, zijn we nog naar één van de eerdere bars gegaan. Daarentegen was het daar nu wel druk! Uiteindelijk de bar uitgeveegd, waarna het tijd was om naar huis te gaan.

11 november
De volgende dag wel een beetje brak, dus langzaam de dag opgestart. Vandaag zou Hanna naar sydney vliegen, dus we gingen nog even de laatste dingen samen bekijken en nog een beetje winkelen enzo. Daarna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen!

Die avond had ik met iemand afgesproken om te gaan avondeten, dacht ik. Ik had gevraagd of hij klaar was om te gaan eten, was ik even vergeten dat we blijkbaar maandag hadden afgesproken. Ik had tegen twee meiden van de Australian backpackersgroep gezegd dat ik niet kon afspreken die avond, maar nu dus weer wel! Jeej. Toch niet, zij waren nu in st. Kilda dus het was niet mogelijk om te meeten die avond. Toen dus nog maar even snel naar de supermarkt gehaald om salade te gaan maken. S'avonds ging ik bij een groep mensen aan tafel zitten die blijkbaar allemaal frans waren. Gelukkig pasten ze zich aan mij aan en kon er ééntje verdomd goed mondharmonica spelen. Ik heb mij die avond weer vermaakt.

12 november
De volgende ochtend ging ik eerst ontbijten/lunchen met mijn kamergenoot, burrito als ontbijt hoppaa.

'S middags had ik afgesproken met claudia en hester van de australian backpackers groep om even bij te kletsen. We zaten mooi in het zonnetje bij de grote bibliotheek en het was leuk om elkaar zo weer eens te spreken!!

Rond etenstijd ging ik eerst naar het hostel van anouk en maudy om alvast eventjes wat dingen te bekijken voor Tasmanië. 'S avonds zouden we naar een bar gaan voor een optreden van de muzikanten die ik in byron bay heb ontmoet. Uiteindelijk haakten anouk en maudy af dus ben ik alleen gegaan.

Ging ik dan, alleen naar een bar in fitzroy waar alleen de lokale melbourners kwamen. Toch kon ik al snel zeggen dat het alles meeviel. Iedereen was erg vriendelijk en ze betrokken mij er snel bij. Met een drankje in de hand is iedereen iedereens vriend ;)

13 november
Vandaag was mijn laatste dag in melbourne. Overdag heb ik mijn tas een beetje opgeruimd en in het park gechillt met mijn kamergenoot. Het was namelijk die dag 29 graden, superheet. 'S avonds had ik afgesproken met een Nederlandse jongen die ik in noosa heb ontmoet om te gaan dineren. Nu dus wel echt. Ik had een hamburger met brie, want ja: zonder brie geen feest natuurlijk. Daarna gingen we nog een drankje doen bij een bar, maar deze sloot al rond 10 uur. Voor vanavond wel een mooie tijd om naar het hostel te gaan, want morgenochtend vroeg zou ik namelijk naar Tasmanië vliegen!







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mozart

Actief sinds 28 Sept. 2017
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 4210

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

19 September 2017 - 19 December 2017

Australië

Landen bezocht: