Magnetic island en whitsundays - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu Magnetic island en whitsundays - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu

Magnetic island en whitsundays

Door: Melissa

21 Oktober 2017 | Australië, Magnetic Island

6 oktober kwam ik samen met lola met de ferry aan op magnetic island. Magnetic island staat bekend om zijn koalas die je in het wild kunt spotten. Leuk!! We sliepen in een supermooi hostel aan het strand, bestaande uit allemaal kleine hutjes.

Tijdens ons verblijf daar hebben wij een hiketochtje gedaan, samen met een groep engelsen die wij de avond ervoor hadden ontmoet. We gingen een tocht naar een uitkijkpunt doen. Koalas zouden we alleen tijdens een andere tocht zien, maar deze iets kortere route scheen ook erg mooi te zijn. En de tocht was erg warm, maar zeker mooi. We weken iets af van de route en hadden daardoor een leuke klim en een prachtig uitzicht over de zee. helaas moesten we de dag erna naar een ander hostel, die iets minder gezellig was.

De volgende dag namen we de bus naar airlie beach. Airlie beach was voor ons de opstapplaats voor onze whitsunday's tour die we gingen doen. Twee dagen/twee nachten zouden we op een zeilboot zitten. En wauw, wat was dit het waard. Met ongeveer twintig mensen zaten we op een boot om alle activiteiten samen te doen. We hebben vooral hele relaxte dagen gehad. We stonden rond half 7 op om de hele dag te snorkelen, op de boot te relaxen en om eilandjes te bezoeken. De eerste dag gingen we s middags op de boot en hebben we de hele dag gezeild en hadden zo al een groot deel van de eilandengroep langs gevaren. S avonds met zijn allen lekker eten en op het dek sterren kijken. Heel bijzonder om de zon onder te zien gaan en de melkweg te kunnen zien.

Doordat we de dag ervoor zo ver hadden gezeild, konden we nu al vroeg whitsunday beach op zonder alle toeristen om ons heen. Daar maakten we het bekende 'whitsundays plaatje', de witte stranden rondom water dat steeds een andere kleur aanneemt. Maarrr dat was nog niet eens het beste van de dag. Tijdens het zeilen sprongen er twee dolfijnen op uit het water naast onze boot. Ook zagen we tijdens één van onze snorkeltochten schildpadden. Ze bleven heel rustig onder ons en om ons heen zwemmen en kwamen af en toe boven om adem te halen. Volgens de zeilcrew was dat heel uniek! Verder was de hoeveelheid vissen om ons heen op hetzelfde stukje water heel apart!. Er zwommen letterlijk duizenden vissen om ons heen op een centimeter afstand van onze hoofden. Als je zwom raakte je de vissen aan alle kanten.

Andere dieren die we hadden gespot waren adelaars die om de boot heen cirkelden en we zagen een enorme leguaan een pad oversteken. Af en toe moet je even stilstaan bij wat je ziet. Anders begint het bijna normaal te worden.

Opnieuw gingen we naar de zonsondergang kijken. Nu vanaf een klein eiland die was aangetast door de cycloon, maar daardoor wel beter bereikbaar geworden. Er lag heel veel los koraal nu op het eiland. Helaas mag je niks van koraal of zand oid meenemen. Dan maar gewoon genieten van de zonsondergang, die met een oud schip op de achtergrond, nu nog mooier was.

Op onze laatste dag moesten we om 11 uur s morgens terug zijn. Natuurlijk niet voordat we gesnorkeld hadden. Op deze plek zagen we vooral heel veel koraal. Mooi, maar niet zo mooi als bij het great barrier reef bij cairns.

Ik heb een hele leuk tijd op de whitsundays gehad, mede dankzij de mensen op de boot. Hiermee zijn we na de whitsundays nog gaan zwemmen in de lagoon en s avonds hebben we daarmee een afterparty gehad om onze trip goed af te sluiten.

Twee dagen later was het al weer tijd voor onze volgende bestemming: een dertien uur durende bus rit naar hervey bay. Onderweg naar hervey bay zagen we tijdens een pitstop een hele groep wilde kangoeroes vlak voor ons. Gaaf om te zien!

Hoewel er in hervey bay niet heel veel te beleven is, is het wel ons opstappunt naar fraser island waar we twee nachten op zouden gaan slapen en ontdekken met een groep.