Coffs harbour, surfkamp en back in sydney again! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu Coffs harbour, surfkamp en back in sydney again! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu

Coffs harbour, surfkamp en back in sydney again!

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2017 | Australië, Sydney

Aangekomen bij het uitstappunt van the greyhound had ik geen idee hoe ik bij mijn hostel 'aussitel' in coffs harbour moest komen. Gelukkig zag ik daar de shuttlebus naar het hostel staan. Scheelde weer! De eigenaar van het hostel was erg aardig. Hij deed extra moeite om ons verblijf aangenaam te maken en liet ons richting ons hostel bij een uitkijkpunt stoppen om alvast wat meer over coffs harbour te vertellen.

Twee keer per dag werd er een activiteit vanuit het hostel georganiseerd. De eeste avond heb ik mee gedaan met killerpool (poolen, waarbij je levens hebt. Tik je de bal niet ik een hole, verlies je een leven) mijn favoriete spelletje! De volgende ochtend werden we vanuit het hostel naar het strand gereden, met geleende boards van het hostel, om te gaan surfen. De golven waren niet zo goed, maar het was wel vet om te kunnen doen! Onder andere vanwege deze georganiseerde activiteiten heb ik besloten om een nacht bij te boeken. Daarnaast leek het mij stiekem nog wel vet om op surfkamp te gaan. Ook om een klein beetje mijn tijd te overbruggen, voordat ik de 8e Vanuit sydney naar melbourne zou vliegen. Na wat research heb ik besloten om voor mojo surf te gaan bij spot X, ter hoogte van coffs harbour. Hier kon ik twee dagen later al terecht.

Opnieuw weer heel toevallig zag ik na het surfen een juicy car staan. Deze kon alleen van anouk en maudy zijn, dacht ik. En inderdaad kom ik ze in het hostel weer tegen. Samen hebben we s middags gesuppt op het water bij coffs harbour.

In het begin sta je heel instabiel op het bord, maar daarna voelt het appeltje eitje. Natuurlijk mochten we niet terug naar de kant komen, zonder eerst van ons bord gegooid te zijn.

S avonds kwam maia vanuit byron bay opeens mijn kamer binnen lopen en bovendien kwam hanna vanuit een ander hostel s avonds langs om te gaan kaarten.

De volgende dag ging ik met de gids vanuit het hostel, en maudy en anouk, naar the big banana toe; één van de eerste grote attracties in Australië. Het boegbeeld van het park is een enorme gele banaan, waar je natuurlijk mee even moet poseren. Daar gingen we onder andere bekijken hoe zelf snoep werd gemaakt.

S avonds hadden we ons opgegeven voor trivia. Met een busje vol mensen reden we naar een taverne, om met allemaal Australiers trivia te spelen. En man, dat hadden we geweten.. super moeilijk. Maar wel lachen!

Om 6 uur s ochtends was het al weer tijd om op te staan, om naar spot X te rijden met de greyhound bus. In spot X zou ik 3 dagen gaan surfen en 4 dagen blijven.

Daar aangekomen eerst ontbijten. Daarna werden we over het kamp geleid en kwam ik al snel in gesprek met een ander nederlands meisje: michelle. Daar heb ik mijn hele surfcamp dan ook mee doorgebracht.

Om 10 uur had ik mijn eerste surfles. Spannend, eventjes kijken of ik het nog een klein beetje kan. De golven waren in ieder geval veel beter dan in sydney. We pakten vooral de witte was golven, niet de dumping waves die heel snel omslaan. Het ging redelijk, maar toch vond ik het nog best wel heel spannend. Vooral omdat ik in sydney mijn eigen bord tegen mijn hoofd kreeg. (Ja heel grappig)

s'morgens kreeg ik surfles van een instructeur, s middags was het vooral zelf proberen op een bord te gaan staan. Jammer genoeg waren de golven steeds minder in de middag dan in de ochtend, maar evengoed ging het surfen nog wel redelijk.

Daarna hadden we vaak een extra activiteit. Voor ons was dit de eerste dag wild water raften op zee, wat best geinig was.

De tweede dag was redelijk vergelijkbaar met de eerste dag, behalve dat we al om half 8 op ons surfbord moesten staan. Lekker vroeg. Surfen ging al beter, maar ik bleef wel echt een beginneling, terwijl de instructeur al over bochtjes maken begon. Joe..

S middags ging ik meedoen met yoga. Heel cool, maar zoooo pittig! Ze deed echt de meest bizarre houdingen en bewegingen. En ik had al zo n spierpijn van de dag ervoor. Dit kon er ook nog wel even bij. S avonds was er een games avond, waar ik samen met michelle en twee andere jongens die we hebben leren kennen, fanatiek aan meededen. Zo moesten we onder andere een wijnbox met onze mond oppakken, zonder de handen te gebruiken. De doos werd vervolgens steeds kleiner geknipt. Nou ik kon de eerste doos al niet eens oppakken, wat een stijve hark.. Uiteindelijk ging de winst helaas aan ons voorbij.

De derde dag was al weer mijn laatste dagje surfen. Ik hou het surfen heel netjes constant, maar weinig vooruitgang. Ach, ooit kom ik er wel. S middags na mijn tweede surfles gingen we kangaroogolf doen. Was heel leuk! We mochten eventjes wat balletjes slaan, wat mij nog aardig goed afging! (Nieuw talent?) Daarna gingen we op zoek naar de kangoeroes die op de golfbaan rondliepen. Die waren snel te vinden, want in groepjes stonden ze bij elkaar en ze waren aardig tam.

S'avonds eindigden we avond met de film free willy. Tjah, blijft een mooie film..

De volgende was de dag dat ik zou vertrekken. Echter ging mijn bus pas om half 11 s'avonds. Ik had voor die dag geen surflessen meer staan, dus heb vooral veel gerelaxed en even een rondje over het eiland gelopen met Michelle. 's avonds stond er nog pingpong op de planning, maar toen was het voor mij helaas al weer tijd om te gaan.

Al met al was het surfcamp heel ontspannend. De sfeer was uitstekend, het eten prima en de mensen zeer aardig. We hebben het ook erg getroffen met het weer! Alleen s avonds af en toe wat regen, terwijl heel slecht weer was voorspeld. Hoewel ik geen held ben in surfen, is het me uiteindelijk gelukt om zo nu en dan goed op mijn board te kunnen staan. Wie weet zal ik het in Nederland nog eens proberen :)

Met uiteindelijk een uur vertraging heb ik de nachtbus naar sydney genomen. Gelukkig heb ik nog best goed geslapen in de bus. s ochtends om 8 uur kwam ik uiteindelijk in sydney aan. Mijn hostel 'wake up!' zat gelukkig op 1 minuut lopen van de busstop.

S middags had ik afgesproken met maudy en anouk, die al een paar dagen in sydney waren. Zij hadden mij namelijk gevraagd of ik met hen een auto wilde huren om the great ocean road te doen en naar Tasmanië te gaan. Supervet!! Hoewel Tasmanië niet direct bovenaan mijn lijstje stond, kon ik dat aanbod natuurlijk niet afslaan. S middags dus eventjes rondom de tafel gezeten om plannen te maken. Deze bestonden vooral uit het kijken welke auto we konden huren. Dit was nog niet zo makkelijk aangezien best veel al weg was. Daarna hebben we nog wat door sydney gelopen.

Super toevallig trouwens dat voordat de meiden naar mijn hostel kwamen, ik allereerst Daniël weer tegen kwam die toevallig wéér in hetzelfde hostel zit. Bovendien zie ik vervolgens een meisje uit België: amandine. Haar heb ik op fraser island ontmoet en zij ging nét die avond naar huis toe. Super toevallig om hun allebei weer te zien!

Maargoed s avonds moest ik weer alleen op pad, dus wat ging doen. In de bar bij het hostel werd trivia georganiseerd en ik als spelletjes fanaat moest daar natuurlijk heen. Beneden in de bar stuitte ik gelukkig op wat nederlanders waarbij ik kon aansluiten. Dit keer waren de vragen iets makkelijker dan de vorige keer, en we werden dan ook tweede. Onze prijs was een gratis drankje, jeej!

De volgende dag was het al weer tijd om uit te checken. Ik ging die dag namelijk naar melbourne vliegen! Zin in!! Ik zou echter pas om 10 uur vliegen, dus had nog de hele dag.

S ochtends eventjes wat dingetjes geregeld zoals hostels. S middags naar een grote indoor markt geweest en naar Hyde park; een groot park waar ik heerlijk in het zonnetje uit de wind zat. Daarna ben ik nog een museum binnen gelopen, omdat ik las dat daar gouden eeuw werken uit het Rijksmuseum werden tentoon gesteld. Echter las ik later dat deze pas 5 dagen later zou starten. Bummerrr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Sept. 2017
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4240

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

19 September 2017 - 19 December 2017

Australië

Landen bezocht: