Alleen verder! Of toch niet - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu Alleen verder! Of toch niet - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Melissasijminaustralie - WaarBenJij.nu

Alleen verder! Of toch niet

Blijf op de hoogte en volg

20 November 2017 | Australië, Byron Bay

Hoewel ik natuurlijk zonder reisgenoot naar schiphol ging, ging mijn avontuur van alleen op reis nu écht beginnen. Hoewel ik heb gemerkt dat je heel snel anderen ontmoet, vond ik het toch wel weer een beetje spannend. Die spanning viel al snel weg, toen ik in mijn kamer twee leuke meiden had ontmoet, uit Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Bovendien begon gelukkig in noosa de zon eindelijk weer te schijnen. Dat betekent natuurlijk: tijd voor het strand!

Noosa heeft qua zijn bars en winkels een modernere en luxere uitstraling dan voorgaande steden waar ik ben geweest. Met zijn drieën hebben we gedurende de drie dagen Noosa verkent, op het strand gelegen, een coastal walk gedaan, de zonsondergang bovenop een berg bekeken en zijn we een aantal avonden uitgeweest. Helaas vertrokken zij allen een dag eerder dan ik. Gelukkig ontmoette ik de laatste dag een aantal Nederlanders en een belg om samen te koken en uit te gaan

Heel toevallig kwam ik een bekende van mijn middelbare school tegen in mijn hostel: Maudy Zuurbier. Zij reist samen met een ander meisje, anouk, met de auto en is ook de eerste week met australian backpackers begonnen, maar dan een weekje eerder. Wat is de wereld toch klein!

Na Noosa was het tijd om naar Brisbane te gaan. Brisbane is een best wel grote stad met veel gebouwen. Een beetje een Europese stad kun je het wel noemen. Aangekomen in mijn hostel kwam ik een Duitse jongen tegen die ik eerder in Airlie beach heb ontmoet. Samen met hem en twee andere Nederlanders heb ik twee avonden in Brisbane doorgebracht. Zo hebben we de tweede avond midgetgolf gespeeld, bestaande uit allemaal grappige holes, zoals de bal in een wasmachine slaan. Dit bleek wel voor mij weggelegd: ik heb twee rondes gewonnen. Hoera!

Verder is Brisbane niet heel spannend. Overdag heb ik vooral rond de stad gelopen, naar een uitzichtpunt over de stad en ik ben naar de botanical garden geweest. Leuk om er even geweest te zijn: stop. En doorrrrrr

Op naar surfers paradise: het miami van Australië. Veel hoge, smalle flats langs een breed strand. Vooral een plek om veel aan het strand te hangen. Dat heb ik daar overdag dan ook vooral gedaan. S avonds was het tijd voor barretjes en drankjes, iets dat je hier in Australië nogal regelmatig doet. Veel extra's was er in surfers niet te beleven. Na twee dagen trek ik dan ook verder naar Byron Bay.

Ik had hoge verwachtingen van byron, het schijnt er heel vet te zijn. Ik kom aan in byron met daniel en ryan, die ik in surfers paradise heb ontmoet. Ook zie ik hanna opnieuw, nederlands meisje die ik eerder in airlie beach heb ontmoet en ontmoet ik maja uit de USA. Met hun zal ik dan ook mijn dagen in byron doorbrengen.

Byron bay is een beetje een hippieplaatsje, zeer manjana manjana: niks moet, alles mag. Een hele chille sfeer. Dat zie je al aan hoe de mensen gekleed gaan, de winkeltjes in de omgeving en aan de feestjes die worden gegeven.

In byron bay verbleef ik in aquarius waar we iedere avond gratis avondeten kregen. Van pasta tot chili con carne tot bbq. Ook werd er iedere avond iets georganiseerd. Zo heb ik één van de avonden deelgenomen aan speeddaten, om de meest uiteenlopende conversaties te houden. Hoewel ik er de liefde van mijn leven niet gevonden heb (gelukkig voor jullie), was het erg grappig om eens te doen.

Eén van de hoogtepunten van byron bay is een tocht naar de vuurtoren op het eiland. We liepen over het strand langs het meest oostelijke punt van Australië. Daar moesten we natuurlijk even op de foto gaan. Daarna vervolgenden we onze tocht om de zonsondergang daar te gaan bekijken. Het was echt prachtig!!

Onze laatste dag in byron hebben we met zijn 7en een auto gehuurd. 4 mensen met wie ik de afgelopen dagen heb doorgebracht en twee Duitsers die bij een paar van hun op de kamer lagen. Wat vooral heel cool was, was dat we rondreden in een retro volkswagen busje. We zijn allereerst naar nimbin gegaan, een hippieplaatsje vlak bij byron. In nimbin zelf is niet heel veel te Beleven, maar het was toch wel grappig om er even geweest te zijn. Nimbin staat vooral bekend om zijn undercover locaties waar je wiet en wietkoekjes kunt kopen. Zelf zijn we ook even binnengeweest en die Duitsers waren wel benieuwd naar de wietkoekjes. Waarschijnlijk waren ze een beetje opgelicht, want de koekjes hadden geen enkel effect. Vervolgens zijn we doorgereden naar een prachtige waterval om daar een duik te gaan nemen. Hoewel reizen met the greyhound erg gemakkelijk is, is het toch wel leuk om je eigen auto te hebben om zo iets meer van de omgeving te kunnen zien!!

Buiten de verschillende activiteiten hebben we vooral veel op het strand gehangen en feestjes gepakt. Zo zijn we verschillende avonden naar een club geweest en ben ik één avond met het Duits meisje met wie ik mijn dagen in noosa heb doorgebracht, naar een technofeest geweest. Weer eventjes terug in Nederland! Helemaal omdat ik daar maudy en anouk opnieuw tegenkwam.

Wat ook supervet was, was dat ik een hele gezellige kamer had in byron, met mensen die voor langere tijd in de kamer zaten. Zo zat ik er met een nieuw zeelander, drie Duitsers, een engelse, een nederlandse, een zweed en drie Australiërs. Zij waren allen nogal van kamerfeestjes geven tot midden in de nacht, dus dat hebben we dan ook 2 nachten gedaan. We hadden namelijk een klein tuintje bij onze kamer. wel werden we de eerste nacht naar binnen gestuurd omdat we stil moesten zijn voor de buren.
De tweede nacht lag de bewaker ook op één oor denk ik, want we hebben geen bewaker gezien. Wat supervet was, was dat de drie Australiërs muzikanten uit melbourne waren. Zij hebben dan ook meermaals muziek gespeeld op onze kamer en bovendien konden ze ook nog eens zingen.

Één van de muzikanten sliep in plaats van in het hostel, in de auto. Wel heeft hij op de avond dat we hadden gefeest, een torenkamertje in het hostel gehuurd, waar ons feestje verder ging. Kortom, één groot feest. Eén van mijn beste stops langs de oostkust tot nu toe.

Uiteindelijk was het tijd om afscheid te gaan nemen van iedereen om alleen naar coffs harbour te gaan, waar ik voor één nacht heb geboekt. Wel verwacht ik een aantal van deze groep mensen terug te zien daar. We zullen zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Actief sinds 28 Sept. 2017
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 4234

Voorgaande reizen:

28 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

19 September 2017 - 19 December 2017

Australië

Landen bezocht: